Logga in på Mina sidor
Glömt lösenord?
Bli Medlem

Utläggsredovisning

Här följer en översiktlig guide för smidig hantering av dina utlägg inom Friluftsfrämjandet SSSK. Från att skapa en ny redovisning till att få utbetalningen godkänd av din grenledare och genomförd av kassören – vi har strukturerat processen för att underlätta för dig.

Följ noga de enkla stegen för att fylla i utläggsblanketten och bifoga kvitton på rätt sätt. En effektiv och korrekt utläggsredovisning är nyckeln till en smidig ekonomihantering för både individer och organisationen som helhet.

Läs igenom rutinerna nedan för att säkerställa en snabb och problemfri  process.

Viktiga deadlines  
  • Vårterminen: den 15 juni 
  • Höstterminen: den 15 december 

Rutin

  1. Utse 1x ledare som ansvarar för att hantera budget och utläggsredovisning inom er grupp.
  2. Skapa en ny utläggsredovisning från mallen.
  3. Maila ifylld blankett och kvitton till ekonomi.sssk@friluftsframjandet.se med relevant grenledare på kopia. (Obs! Om du har mer än en redovisning så skicka dessa i separata mail och om du t.ex. köpt korv, bröd, blandsaft och grillkol och har detta på ett kvitto så ska det vara en rad på blanketten.
  4. Grenledare attesterar genom att svara alla med "Jag godkänner", eller  liknande.
  5. Kassör genomför utbetalningen.

Uttläggsblanketten 

  1. Fyll i ljusröda fält
  2. Använd en rad per kvitto.
  3. Ange exakt belopp. Avrunda inte.
  4. Om du har många utlägg samtidigt kan du skriva något (max 9 tecken) i rutan “Referens”. Då kommer det med i kontoutdraget.

Kvitton

  1. Papperskvitton ska fästas på A4-ark och skickas till kassören. 
  2. Skriv namn så att de går att koppla ihop med redovisningen.
  3. Elektroniska kvitton bifogas mailet. Obs! Kontrollera att det verkligen är ett kvitto. Orderbekräftelser etc. räknas inte.
  4. Om det finns poster på kvittot som inte ingår i utlägget, så ska dessa markeras. T.ex. genom att strykas över.