Logga in på Mina sidor
Glömt lösenord?
Bli Medlem

Föreningen

Friluftsfrämjandet i Finspång har funnits sedan 1941 och vi är en av Östergötlands 14 lokalavdelningar. Föreningen äger markområdet och föreningsstugan vid Lunddalen som ligger med utsikt över sjön Bleken strax norr om Finspång. Vårat måtto är ledarledda friluftsaktiviteter för alla. Vi vill väcka friluftsintresset och ge friluftsintresserade i alla åldrar möjlighet att upptäcka och vara i vår fantastiska natur. Basen för vår verksamhet är Lunddalen men verksamhet bedrivs runt om i skog och mark, på vatten och fjäll beroende på aktivitet och årstid. Vi erbjuder spännande naturupplevelser med utbildade ledare som gör aktiviteterna trevliga, säkra och utvecklande för barn och vuxna. Friluftsfrämjandet i Finspång har idag runt 380 medlemmar varav drygt 100 barn i åldrarna 1-12 år. För de yngre bedriver vi i mån av ledare t.ex. Skogsknytte, Skogsmulle och Strövare. Vi skulle gärna t.ex. vilja starta ”Äventyrliga familjen” som innebär att några familjer går ihop och genomför ett antal aktiviteter per termin som passar gruppen. De vuxenaktiviteter vi främst bedriver är långfärdsskridskor, kajak/kanot, vandring, och cykel. På söndagar under våren och hösten anordnar vi även tipspromenader. Knutet till Friluftsfrämjandet finns sedan 30 år i Sverige förskoleverksamhet som bedrivs under namnet “I Ur och Skur”. Dessa förskolor använder sig av Friluftsfrämjandets pedagogik i sitt arbete och vi kan idag glädjas åt att det finns två i Finspång och en i Brenäs. Vill du bli medlem, hänga med på några av våra aktiviteter eller kanske bidra till verksamheten genom att utvecklas till ledare/hjälpledare är du välkommen att höra av dig! Vi ordnar med ledarutbildning/fortbildning för den som är intresserad av att starta och driva verksamhet. I föreningen finns idag tillgång till viss friluftsutrustning för genomförande av olika aktiviteter. Välkommen som medlem du också – Friluftsliv för alla.

Styrelsen

2024 års styrelse, organisations-, bankgiro- och swish-nummer, adress

Medlemskap och avgifter

Friluftsfrämjandet är en medlemsorganisation.

Medlemssida

På denna sida publiceras protokoll mm för inloggade medlemmar