Logga in på Mina sidor
Glömt lösenord?
Bli Medlem

Medlemskap & Avgifter

Ett medlemskap i Friluftsfrämjandet öppnar många dörrar. Läs mer om vad ett medlemskap kan ge dig, olika förmåner och vilka avgifter som gäller i föreningen och vid våra verksamheter i Kolmården.

Friluftsfrämjandet är en medlemsorganisation, vilket innebär att du måste vara medlem för att kunna vara med på våra aktiviteter. Men givetvis är du välkommen att komma och prova på en aktivitet någon gång innan du bestämmer dig för att vara med!

För att bli medlem direkt på webben, gå in på den här sidan.

Genom ditt medlemskap i Friluftsfrämjandet är du välkommen att delta i alla föreningens aktiviteter i hela landet. Som medlem får du också vår medlemstidning Friluftsliv med intressanta artiklar om allt som har med fritid och friluftsliv att göra.

Som medlem har du möjlighet att köpa utvalda kvalitetsprodukter i friluftsfrämjarshopen. Du får också rabatt på ett flertal svenska fjällanläggningar, såsom Idre Fjäll och Ramundberget.

Medlemskapet innebär även att du är försäkrad mot olycksfall under tiden du är ute med föreningen.

Sist men inte minst stöder du via ditt medlemskap vårt arbete med att värna allemansrätten. Friluftsfrämjandet arbetar för att våra strövområden, både närnatur och storskogar, även i framtiden ska vara tillgängliga för alla.

Medlemsavgifter

Medlemsavgiften hos Friluftsfrämjandet är en årsavgift som löper från oktober till september.

Barn 0-12 år -  110 kr /år

Ungdom 13-25 år -  180 kr /år

Vuxen 26 år och äldre -  380 kr /år

Familj  -  550 kr/år

Verksamhetsavgifter

Inom de flesta av våra verksamheter i lokalavdelningen finns en verksamhetsavgift som betalas in en gång i halvåret. Här är en sammanställning över aktuella verksamhetsavgifter:

Skogsknopp  -  200 kr /termin

Skogsknytte  -  200 kr /termin

Skogsmulle  -  200 kr /termin

Strövare  -  350 kr / termin

Frilufsare  -  350 kr /termin

Ungdomsverksamhet / TVM  -  350 kr /termin

Gymnastik  -  300 kr /termin

Mountainbike - 350 Kr /termin

Kostnad för övriga aktiviteter såsom vandringar, resor och utflykter meddelas i information om respektive aktivitet.

Friluftsfrämjandet Kolmården

Lokalavdelning