Just nu kan vissa saker ta något längre tid att utföra, p.g.a driftstörningar. Läs mer här.

Sök på webbplatsen

Hitta lokalavdelning

Som medlem får du

  • Tillgång till Sveriges bredaste utbud av guidade friluftsaktiviteter
  • Stödjer vårt arbete med hela Sveriges friluftsliv, och mycket mer...
Bli medlem

Logga in

Pågående driftstörningar

Just nu har vi driftstörningar på vår webbplats som medför att ditt ärende kan ta något längre tid än vanligt att genomföra. Dagliga uppdateringar hittar du längst ner på sidan.

Tack för ditt tålamod.

Varför är hemsidan lite långsam just nu? 

friluftsframjandet.se är drabbat av driftstörningar på grund av en systemuppgradering hos vår leverantör Microsoft. Uppdateringen har påverkat webbplatsen på ett oväntat sätt och medför att det kan ta längre tid än vanligt att genomföra vissa ärenden. Vi förstår att detta kan skapa svårigheter för dig som använder vår webbplats  det är vår och våra samarbetspartners högsta prioritet att hitta en snabb lösning på problemen.  

Flöden som påverkas

Bokning av äventyr
Det kan ta längre tid att få upp bokningsknappen på ett äventyr och att boka äventyret. Det tar även längre tid om du är inloggad. Vi rekommenderar att du istället är utloggad när du läser om olika äventyr och att du loggar in när du kommer till det steget i bokningsflödet. 

Mina äventyr
Som medlem kan det ta lite längre tid än vanligt att se sina bokade äventyr. För ledare med många publicerade äventyr kan det ta tid att se alla sina aktuella och genomförda äventyr. Flera förbättringar har gjorts för att snabba på listningen av äventyr och vi utreder fler sätt att ytterligare minska laddningstiderna.

För ledare - deltagarlista
Det kan ta längre tid än vanligt att ladda ner en deltagarlista, speciellt om listan innehåller mycket information. När du klickat på knappen så kommer listan att laddas ner, du behöver inte klicka på ladda ner igen utan vänta någon minut tills den laddat klart.

För ledare - boka på medlemmar på ett äventyr 
Det kan ta längre tid än vanligt att boka på en medlem på ett äventyr.

Frågor och svar

Varför har inte ni löst problemen än?
Vi förstår att detta kan skapa svårigheter för användare av webben. Det är vår och våra samarbetspartners allra högsta prioritet att lösa problemen så snabbt som möjligt. Förbättringar testas, utvärderas och lanseras löpande. Fokus på förbättringar kopplat till användarvänlighet och tillgänglighet på vår webbplats är prioriterade områden också under hela 2022-2023. 

När uppskattas de största problemen kopplat tilluppgraderingen vara lösta? 
Det är i dagsläget svårt att säga. I dialog med våra samarbetspartners blir vår prognos att problemlösningen kommer pågå september månad ut, även om varje lansering gör att hastigheten förbättras ytterligare.

Jag har upptäckt fler problem med hemsidan. Var vänder jag mig? 
Upplever du ett problem som inte finns beskrivet i loggen eller har frågor kring driftstörningarna maila till support@friluftsframjandet.se och beskriv så noggrant du kan vad du ser och vad som händer på din skärm. Din input är mycket värdefull och förkortar tiden att lösa problemet.

Dagliga uppdateringar

20/9 - Test av förbättringar i bokningsflödet

17/9 - Arbete på att snabba på bokningsflödet av äventyr fortsätter. Test och justeringar sker löpande.

16/9 - Arbete på att snabba på bokningsflödet av äventyr fortsätter. Test och justeringar sker löpande.

15/9 - Arbete på att snabba på bokningsflödet av äventyr fortsätter.

14/9 - Arbete på att snabba på bokningsflödet av äventyr fortsätter.

13/9 - Arbete på att snabba på bokningsflödet av äventyr fortsätter.

10/9 - Arbete på att snabba på bokningsflödet av äventyr.

9/9 - Förbättringar har lanserats som har snabbat på de flesta funktioner och flöden. Det går nu snabbare att se sina äventyr, ta ner deltagarlista och boka ett äventyr. 

8/9 - Parallella lösningsförslag diskuteras med våra samarbetspartners

7/9 - Fler experter har kallats in hos Microsoft för att stödja arbetet